keskiviikko 13. huhtikuuta 2011

Nurinkurin



Olen innostunut tuoreyrteistä. Ennen osasin ostaa vain sen perinteisen basilikan, mutta poikaystäväni opetti minut syömään myös timjamia ja oreganoa (mielettömän hyvää tuoreena!) ja ystäväni rosmariinia. Nyt haaveilen pienestä tuoreyrttitarhasta kotona. Parhaimmillaan se olisi myös sisustuselementti. Esimerkiksi tällainen.

Mikä? Boskken Sky Planter -kukkaruukussa yrtit ja kasvit roikkuvat nurinkurisesti väärinpäin.

Miksi? Katosta roikkuva ruukku säästää lattia- ja pöytätilaa. Lisäksi se annostelee veden suoraan juurille, eikä vettä valu hukkaan. Ja onhan se nyt valloittavan näköinenkin!

Tiesitkö, että bosske on johdettu sanasta bosky, joka tarkoittaa pientä metsää?

Kenelle? Esteetikolle, joka rakastaa orkideaa. Se viihtyy kuulemma erityisen hyvin näissä roikkuvissa olosuhteissa.

Missä sinä haluaisit yrttiesi roikuvan?

2 kommenttia:

  1. Mä haluaisin mun yrttien roikkuvan elämässä kiinni. :) Vaikka oon muuten ihan hyvä pitämään kodin ruukkukasveja hengissä, nää yrtit vetää aina vesiperän. Jos ne ei kuole talvella pimeään, niin viimeistään kesällä partsilta tulevat kirvat tekee niistä selvää. Ei ole kivaa yrittää syödä persiljaa, jossa on enemmän lihaa kuin vihannesta...

    VastaaPoista
  2. No täytyy myöntää, että mä olen myös tosi huono pitämään ne hengissä! Mutta ehkä tuo toimisi, kun se antaa veden suoraan juurille?

    VastaaPoista